احمدی نژاد: غرب می خواهد جنگ ایرانی - عربی راه بیندازد
نوشته شده توسط : ژورنالیست

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، با اشاره به درگیری ها در بحرین و لیبی، آمریکا و کشورهای غربی را متهم کرد که در صدد به راه انداختن دعوای ایرانی - عربی، جنگ شیعه – سنی و اختلاف افکنی بین ملت های منطقه هستند.

آقای احمدی نژاد روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ (۷ آوریل ۲۰۱۱) هدف آنها از این اقدام را نجات دادن "رژیم ورشکسته و در آستانه سقوط صهیونیستی" و اصلاح "چهره منفور آمریکا" خواند.

این در حالی است که آقای احمدی نژاد روز دوشنبه و در کنفرانسی خبری در تهران به عربستان سعودی برای فرستادن نیروی نظامی به بحرین هشدار داده و بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در محکومیت تحرکات ایران در کشورهای عربی منطقه را فاقد ارزش حقوقی خواند.

آقای احمدی نژاد، که در قالب سفرهای استانی با اعضای هیات دولت به شهر کرمانشاه سفر کرده، درباره راه حل ایجاد دو دولت مستقل فلسطینی و اسرائیلی برای حل بحران خاورمیانه گفت: "از این نظر دارای مشکل هستند چراکه سرزمین اشغالی کوچک است و قریب به اتفاق این سرزمین دست صهیونیست هاست و آن‌ها حاضر به عقب نشینی نیستند. به همین باور آن‌ها می‌خواهند از یک سرزمین عربی و اسلامی به نام اردن منطقه‌ای را بکنند و دولت فلسطینی را در آن‌جا و دو سه منطقه از سرزمین اشغالی یعنی فلسطین اصلی ایجاد کنند."

محمود احمدی نژاد همچنین در واکنش به پیام نوروزی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، این پیام را توهین به ملت ایران خواند.

او گفت: " آقا آمده است پیام نوروزی می‌دهد و در آن پیام به ملت ایران توهین می‌کند، تهدید می‌کند و چهره زشت خود را از پشت ماسک فریب نشان می‌دهد. ملت ایران برای حرف‌ها و موضع‌گیری‌های سردمداران آمریکا که عوامل خیمه‌شب‌بازی صهیونیست‌ها هستند ارزشی قایل نیست."

آقای اوباما در پیام نوروزی خود خطاب به مردم ایران گفته بود که حکومت ایران نخواهد توانست با ایجاد رعب و سرکوب مخالفان، آینده را شکل دهد و به ایرانیان اطمینان داد که "هرچند ممکن است زمانه تیره و تار به نظر برسد" او با آنها خواهد بود.

آقای احمدی نژاد خطاب به رییس جمهوری آمریکا هشدار که اگر در مسیر "دشمنی با ملت ایران" حرکت کند، سرنوشتی "بهتر از صدام و صدامیان" نخواهد داشت.




:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: